מעצבת פנים מחיפה באהבה

שמי אירנה אלבז ואני מעצבת פנים מחיפה. בתיק העבודות שלי כמה עשרות פרוייקטים של עיצוב ושיפוץ בארץ, וגם בחו"ל.
ניתן כאן לצפות באתר הרשמי שלי

יום שלישי, 14 באוגוסט 2018

עיצוב חדרי ילדים: למה מומלץ לצמצם במשחקים ולעשות לילדים חדר מינימליסטי

לפני כמה ימים ראיתי ברשת מחקר של אוניברסיטת טולדו, ארה"ב

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0163638317301613

למי שאין כוח לקרוא - בקצרה: 36 ילדים בגילאים 1.5-2.5 חולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת הושיבו לשחק בחדר שהיו בו רק 4 צעצועים, קבוצה שניה - עם 16 צעצועים בחדר.
בחדר עם 4 צעצועים המשחק זרם בצורה יותר רגועה ומרוכזת. הרבה חוקרים היום טוענים שחדרי ילדים לא צריכים להיות עמוסים בכל טוב, והמרחב - רצוי שיהיה פתוח יותר.
הם טוענים, שכמות רבה של צעצועים יוצרת עומס אצל ילדים, הם מתחילים לאבד ריכוז, מתעייפים. אך הגרוע מכל - הם לא מגורים מספיק ליצירה ומחשבה. לעומת זאת, כשיש רק משחק אחד, ילד מתחיל לחפש דרכים יצירתיות להעסיק את עצמו.
בזמן אחרון יש מגמה מאוד ברורה - לוותר בחדרי ילדים על צבעים חזקים. ההורים מתחילים להבין שעיניים של ילד זקוקים למנוחה. למרבה המזל, גם כל המדבקות עם דמויות למיניהן כבר נשכחו, מעטים שעדיין מבקשים חדר עם מיקי מאוס על הקיר.
גוון נייטרלי או טפט נייטרלי , לא צעקני, שיעזור בשעת ריכוז, ולא יבלבל את הילד.


צילום -אולגה סולן 


צילום - אולגה סולן 

צילום - אולגה סולן 

צילום - אולגה סולן 

אני ממליצה תמיד, שבחדרי ילדים קטנים הארונות יגיעו עד גובה התקרה, וזה על מנת שלילד לא יהיה הפיתוי לתפס על הארון 


צילום - אולגה סולן 

אני ממליצה גם , בזמן התכנון, להוסיף תאורה מעל המיטה של ילד, על הקיר. תאורה כזאת צוסיפה להרגשה טובה ורגועה בערב, בזמן שמשכיבים את הילד, במקום האור המרכזי 


ליותר פרוייקטים בקרו באתר www.irena.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה