מעצבת פנים מחיפה באהבה

שמי אירנה אלבז ואני מעצבת פנים מחיפה. בתיק העבודות שלי כמה עשרות פרוייקטים של עיצוב ושיפוץ בארץ, וגם בחו"ל.
ניתן כאן לצפות באתר הרשמי שלי

יום חמישי, 8 בספטמבר 2011

עיצוב ותכנון מטבחים בגדלים שונים: סגנון מודרני, קלאסי, הייטק, אר-דקו, אקלקטי. טיפים ורעיונות לתכנון. כתבה חשובה.

www.irena.co.il

עיצוב של מטבח בחלל הבית הוא האלמנט החשוב ביותר עבור מעצב פנים. בעיצוב של מטבח אנחנו משקיעים הכי הרבה שעות עבודה. שמתי לב שאני מכינה בממוצע כ-8 סקיצות שונות למטבחים בלבד. ריכזתי בכתבה הזאת את הרעיונות המעניינים ביותר לחלוקת המטבח בחלל הבית. הכתבה הזאת יכולה לסייע לאנשים שרוצים להזמין מטבח חדש ולא יודעים כיצד לחלק אותו ביחס לחלל.
המטבח הראשון - היי טק. מראה קר, אין ידיות, קווים נקיים מאוד, ישרים, גוונים אפשריים: אפור, לבן, כסף, ייתכן שילוב עם שמנת-אפור. מוצרי חשמל: כיריים שטוחים, מקררים אינטגראליים, תאורות שטוחות, פיזור אור אחיד.
המטבח מתוכנן בצורה שאני מאוד אוהבת: פס מול פס. אזור שטיפה מול אזור בישול. החלוקה הזאת כיום מאוד שולטת. שימו לב: לא כל חלל יכול "להרשות לעצמו" להתקין פס מול פס.









מטבח הבא: קווים מודרניים, נקיים. שילוב של פורמייקה לבנה עם פורניר בארונות עליוניים. כאן שילבו כבר כיריים עם בליטה. יש מוטיבים עגולים: הברז של הכיור מעוגל, וגם כן צורה של מנורה חוזרת על אותו רעיון של עיגול, וגם הידיות מעוגלות. אני מאמינה שאם עושים אלמנט כלשהו בצורה שונה (כמו העיגול) - זה אלמנט שצריך לחזור לעצמו גם בחלקים אחרים, וככה זה עשוי כאן. פיזור האור - לא אחיד, אלא יותר ממוקד. החלק התחתון הקריר והלבן נשבר עם החמימות של הארונות מפורניר. צורת התכנון - T. צורה מאוד מיוחדת שלא משתמשים בה הרבה. יש לה קצת חסרונות - בעיית נגישות לצד אחד.



 המטבח הבא: שחור-לבן. מטבח מאוד יפה ומיוחד. הוא תוכנן בצורה מדוייקת - שימו לב שהוא משתלב גיאומטרית בחלל. בצד ימין יש נישת גבס ובתוכה הוכנסו ארונות שחורים. בתוך הארונות: תנור, מכונת קפה, מיקרו, מקרר ומקפיא. בחזית המטבח - פס עבודה עם כיור, כיריים וקולט. אין אי במטבח הזה (ולא צריך , האמת) - יש פינת אוכל שמשתלבת מדהים. הסגנון - אקלקטי.




 עוד מטבח אחד הייטקי - לבן שלייפלק ללא ידיות, שהוא מתוכנן בצורת פס מול פס. יש לי תחושה שהמטבח הנ"ל - לא תקני. שימו לב - המעבירים בין ארונות לבין האי מאוד צרים, וגם בין האי לבין החלון. התקן אומר לפחות 105 ס"מ מעבר. ייתכן שיש כאן פחות, קשה לומר, הפרספקטיבה משנה את המצב האמיתי. אם זה לא תקני - יהיה קשה לפתוח תנור ולהוציא ממנו את התבנית, מבלי לשפשף את הטוסיק בדלפק.





דגם קלאסי, לא כפרי. בדגמים האלה יש המון שילובים של צר ורחב, ארוך וקצר, עץ וזכוכית, גוון אחד עם גוון אחר. כל המטבחים הקלאסיים באים עם מסגרות ועשויים מעץ. הקרניזים מוסיפים. במטבח קלאסי עניין משטח העבודה מאוד שונה: כאן יותר הולך שיש טבעי ולא סינטטי. הקאנט של השיש בדרך כלל גם מגיע עם דוגמה, כמו כאן. אגב, שימו לב - זה לא מטבח בסגנון פרובנס!





 המטבח הבא הוא בחלוקה מאוד נפוצה בבתים היום: מטבח של "ר" עם אי באמצע. אצלינו גם נהוג להוציא את הכיריים על האי עצמו, ולהוריד את הקולט מהתקרה. כאן ויתרו על הרעיון. מה שכן מעניין כאן - זה דווקא החלוקה הפנימית של הארונות: יש הרבה מחיצות (אולי היו שם עמודים???) ושימו לב שהארונות העליוניים ממש מגיעים גבוה לתקרה - הגישה לשם מאוד קשה. הגובה של הארונות העליוניים יוצר עומס ויזואלי במטבח.



מטבח סגנון צפון אירופאי קלאסי. גוונים שקטים. החלוקה שלו די סטנדרטית - שני פסי עבודה עם ארונות אחסון גדולים בצד ימין. אבל מה שמיוחד בו - זה שילוב של גוונים. בדרך כלל שילוב של אפור עם  אדום מיישמים במטבחים מודרניים בלבד. כאן זה יושב בנגרות קלאסית, ויושב יופי.







שימו לב למבטח הבא. הוא חלק אינטגראלי עם הסלון, כמו רוב המטבחים היום. אבל, הוא תוכנן בצורה כזאת, שמה שרואים מהסלון - זה רק האי ואזורי האחסון. כל אזורי העבודה נמצאים בצד ימין מאחורי הקיר ובלתי נראים. אני חייבת לומר שפינת האוכל הזאת ממש לא מתאימה כאן, בעיני. היא גורמת לחלל הזה להראות כמו חדר ישיבות.






כל המטבחים שמוצגים בכתבה עוצבו על ידי.
נא לא להעתיק תמונות ללא קבלת אישור ממני.
נכתב על ידי אירנה אלבז מעצבת פנים www.irena.co.il




תגובה 1: