מעצבת פנים מחיפה באהבה

שמי אירנה אלבז ואני מעצבת פנים מחיפה. בתיק העבודות שלי כמה עשרות פרוייקטים של עיצוב ושיפוץ בארץ, וגם בחו"ל.
ניתן כאן לצפות באתר הרשמי שלי

יום חמישי, 20 באוקטובר 2011

עיצוב ותכנון מטבחים קטנים - רעיונות טובים

www.irena.co.il

אני באמת כבר התרגלתי לזה שאם אני מעצבת דירה בבנין מגורים , סביר להניח שאקבל מטבח קטן. צברתי ניסיון של עיצוב של למעלה מ-40 מטבחים, ויש לי דוגמאות מצולמות של תכנון שבהחלט יכולות לסייע

כל התמונות בכתבה הזאת הן של מטבחים בעיצוב שלי


1 - צר וארוך







אתם רואים כאן 3 עבודות של 3 מטבחים שונים. יש כל מיני רעיונות איך לסדר את הצר והארוך, אבל הניסיון שלי אומר שהדרך הטובה ביותר זה לבנות פס עבודה מול פס עבודה, כמו בשתי הדוגמאות מעל. ההתנסות שלי גם קובעת באופן חד משמעי שלחלל צר וארוך לא מומלץ לעשות מטבח "ר". זה פשוט לא יהיה פונקציונלי והאחסון לא יהיה אפקטיבי. אגב, צורת העבודה של "פס מול פס" היא מאוד נוחה. במקרים כאלה יש צורך במקרר קומפקטי או אינטגראלי.

2 חלל מרובע קטן

כל המטבחים כאן - אני עיצבתי. הם בגודל 250X280.


תמיד ה"ר" הוא הטוב ביותר כאן, אלא אם כן יש מגבלות חלל



במטבח הזה עוד הצלחתי לדחוף דלפק לבן מבריק על גלגלים . ולא, הוא לא חוסם את התנור.
כמובן שהחלוקה צריכה להיות כזאת, שהכיריים והכיור לא יהיו באותו משטח.


במטבחים הקטנים אני משתדלת לא לשחק הגוונים. 2 גוונים שאחד מהם , הבהיר, הוא הדומיננטי, וזהו.
לפעמים אני עושה הכל לבן, ורק הקרמיקה היא הכתם של צבע בחלל.

3. מטבחים שהם חלק מהסלון.
אני לא אוהבת כשהמטבח הוא ממש יושב בסלון, אני אינטואיטיבית מחפשת מייד לבנות מחיצה או קיר או חצי קיר, או אפילו סוג של הפרדה (אי) - על מנת להגדיר שני אזורים שונים





מה עושים רוב האנשים? מצמידים את הפס לקיר וזהו.
מה אני מציעה?
אם יש אפשרות - לעשות אי, ולבחור חומרים של חיפוי מטבח שהם לא סטנדרטיים - יותר חמים ומתוחכמים. כי זה הולך להיות חלק מהסלון, חלק מריהוט של הבית.
אם אין לכם אפשרות להפריד עם אי - לפחות תנסו ליצור משחקי ריצוף שונים. הריצוף השונה יקבע את גבולות האזורים

התכנון האהוב עלי ביותר נכון להיום, שטרם נתקלתי בלקוחות שממש אהבו אותו כמוני - זה לעשות פס גבוה מול פס נמוך, כי בעיני זאת הצורה היפה ביותר לשלב את המטבח עם הסלון. ללא ספק צריך לוותר פה על פרקטיות למען העיצוב, משום שיש לקחת בחשבון שאזור האי יהפוך לאזור הבישול, ואפשר לעשות מקומות ישיבה ממש קטנים מסביב או פינת אוכל נפרדת אם יש מקום




סוף שבוע נעים לכולם

בכל מקרה, המייל שלי, כרגיל info@irena.co.il

5 תגובות:

  1. אירנה, מאוד אהבתי את הפוסט על המטבחים. הרבה רעיונות מאוד מקצועיים!
    גם אני אוהב מאוד את המבנה של פס גבוה+ פס נמוך.לדעתי אין פה ויתור על פונקציונליות אלא משהוא מאוד חברתי. הרי ממילא, יצאת מתוך נקודת הנחה שזה מטבח קטן - אז לא לקחת ממנו משהוא אלא הוספת משהוא לסלון!
    אלכס

    השבמחק
  2. חיפוי מטבח בצורה מתוחכמת נותן מראה מקורי יותר למטבח

    השבמחק
  3. לא הבנתי מה הכוונה בפס גבוה + פס נמוך?

    השבמחק
    תשובות
    1. הכוונה היא למיקום שורת ארונות. פס ארונות נמוך זה שורה של ארונות מתחת לשיש. פס גבוה לשורה של ארונות גבוהים כמו מזווה ובילט אין, מקררים וארונות גבוהים אחרים שעומדים בשורה. בהצלחה.

      מחק
  4. הי, התחברתי למאתר המטבחים. האם מדובר על מטבחים בגודל בנוני? המטבח שלי מאוד קטן ואני לא יודעת איך אני יכולה לשדרג אותו לפי הקווים שבמאמר. אשמח לקבל יעוץ מקצועי יותר

    השבמחק