מעצבת פנים מחיפה באהבה

שמי אירנה אלבז ואני מעצבת פנים מחיפה. בתיק העבודות שלי כמה עשרות פרוייקטים של עיצוב ושיפוץ בארץ, וגם בחו"ל.
ניתן כאן לצפות באתר הרשמי שלי

יום רביעי, 28 בנובמבר 2018

מה עושים כדי למנוע רכישת נכס במבנה מסוכן

לפני יותר מעשור, כאשר חיפשנו דירה, הראה לנו המתווך דירה מהממת בבנין יחסית חדש בכרמל, עם מרפסת לנוף ים וממד. כאשר נכנסתי ללובי הבניין, הרגשתי שמשהו במבנה שלו יותר מידי לא פרופורציונלי. לא ידעתי מה, אולי גודל המפתחים, אולי משהו בצורת מדרגות - אך הרגשתי שיש כאן בעיה.
באותם ימים עבדתי בחברת מהנדסים, פניתי לאחד הקונסטרוקטורים הותיקים שלנו, ושאלתי את השאלה. הוא הפנה אותי ל"מחלקת מבנים מסוכנים" בעירייה. מסתבר שיש מחלקה עם רישומים של כל המבנים שהוגדרו כ"מסוכנים" בעיר. הופתעתי לגלות שהרשימה מאוד ארוכה, וכוללת מבנים רבים, וביניהם גם בית מגורים זה!
אני לא יודעת, מדוע המבנים האלה לא מפונים, ומדוע הם ממשיכים להיות מאוכלסים , כנראה שיש מדיניות מסויימת בעניין הזה שקשורה לזכויות ובעלות.
אך מאוד שמחתי שעשיתי את הבדיקה הפשוטה הזאת, שמנעה מאיתנו רכישה של דירת מגורים במקום לא בטוח.

אני ממליצה לכל אחד, לפני רכישת נכס, לבצע את הבדיקה. היא פשוטה מאוד ויכולה לחסוך לכם צרות גדולות בעתיד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה