מעצבת פנים מחיפה באהבה

שמי אירנה אלבז ואני מעצבת פנים מחיפה. בתיק העבודות שלי כמה עשרות פרוייקטים של עיצוב ושיפוץ בארץ, וגם בחו"ל.
ניתן כאן לצפות באתר הרשמי שלי

יום שישי, 30 בנובמבר 2018

למה הדירות שלנו הופכות להיות קטנות יותר

אחרי ביקור ביפן והונג קונג הבנתי שהמגמה האורבנית היא הקטנת שטחי מגורים. גם אצלנו בארץ הדירות החדשות שמציעים הקבלנים יותר קטנות ממה שהוצע בשנות ה-90 של המאה ה-20.
פעם שטח חדר 9 מ"ר היה נחשב למשהו שאסור להתקרב אליו, והיום זה בהחלט מקובל, ולקוחות שמחים שיש להם חדר ילדים על שטח של 9 מ"ר .

חדר ילדים 9 מ"ר , עיצוב אירנה אלבז, צילום אולגה סולן 


מיני סלון בדירת מגורים, עיצוב אירנה אלבז, צילום אולגה סולן

מקובל לחשוב שהכל התחיל דווקא לא ביפן, אלא בארה"ב, בסן פרנסיסקו. שם נוצרה לראשונה שכבת אוכלוסיה הכי חשובה שמנהלת כיום את העולם ואת הכסף הגדול, ותנהל אותו גם בעתיד - אנשי הייטק.
אם אתה בורגני - אתה כבר לא "נחשב" כיום. אתה אמור להיות איש הייטק. ומה עושים אנשי הייטק? משקיעים את כספם בסטארט אפים חדשים ברחבי העולם. רוב הלקוחות שלי הם כיום מעולם ההיטק, כולם מספרים שהרצון שלהם בדירת מגורים הוא לא השטח הרחב, אלא דווקא צמצום ונגישות. הם גם לא מרבים לארח - הם מבלים בחוץ, ולא זקוקים לחדרים גדולים.

דירת מגורים לזוג על שטח של 29 מ"ר , הכולל מטבח, סלון משולב חדר שינה, וחדר רחצה . 
עיצוב אירנה אלבז, צילום אולגה סולן 








כמות הילדים במשפחות כאלה גם קטנה - הם טוענים שהפסיכולוגים האמריקאים מכתיבים כיום סגנון הורות חדש - עם דגש על איכות ולא על כמות, לכן חדר ילדים אחד או שניים זה מספיק.
לא פעם כבר קרה, שעיצבתי דירות לאנשי הייטק, שאמרו "בלי פינת אוכל בבקשה, אנחנו לא מארחים. אם יש ארוע - הולכים למסעדה." ב-2018 סיימתי לעצב  3 דירות כאלה, ללא פינת אוכל לבקשת הלקוחות.
הדירה הנמכרת הממוצעת כיום בתל אביב זה דירת 3 חדרים. בהרבה פרוייקטים במרכז הארץ על הנייר, יש הצעות של 2-3 חדרים בלבד, ללא דירות 4 חדרים.
מה שנראה לנו כיום כמוזר ולא הגיוני, יהפוך לחלק מהמציאות בעוד כמה שנים ספורות.
גם בתחום הריהוט יש שינויים. יותר חברות מייצרות ריהוט "מתקפל", "מודולרי" ו"קומפקטי". אנשים נמצאים יותר זמן בחוץ, מאשר בית. הם לא זקוקים למקרר ענק ומקפיא ענק , מכיוון שיש היום משלוחים של מזון טרי בלחיצת כפתור, ואין צורך להקפיא סטוק חודשי .
המטבחים עצמם נהים קטנים יחסית, משום שרוב היום אנשים נמצאים בעבודה ואוכלים בחוץ.
ללא ספק, עולם ההיטק השתלט גם על ענף האדריכלות והתכנון , וימשיך להשתלט בעתיד.

דירת חדר קטנה ומדליקה בוורשה, עיצוב אירנה אלבז, צילום אולגה סולן 









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה